Lions Groningen-Host zet zich in voor de bewoners van ZINN door het financieel en fysiek ondersteunen van concerten die worden georganiseerd i.s.m de Stichting Vrienden van ZINN. Voor deze concerten willen we jaarlijks minimaal € 2.000,- inzamelen.

Wijnactie Lions Groningen-Host Om deze concerten financieel te ondersteunen en daardoor mogelijk te maken organiseert Lions Groningen-Host minimaal 1 keer per jaar een grote ‘wijnactie’. Hierbij zetten alle leden zich belangeloos in om zo veel mogelijk dozen wijn te verkopen aan vrienden, bekenden en relaties. Hierbij wordt de gehele winst ingezet voor het mogelijk maken van deze concerten.

De wijnen van winter 2018

Corette Viognier (wit) € 65,67 per doos Deze wijn heeft een prachtige goudgele kleur en geeft geuren af van exotisch fruit en florale tonen (lavendel, acacia). De smaak is krachtig, rijk en evenwichtig. De wijn heeft een vettige structuur, maar is fris van smaak en heeft een mooie finale met een hint van honing.

Bodega DeMoya 'Tibó' Merseguera (wit) € 75,57 per doos Tibo is een blend van merseguera (80%), muscat à petits grains (20%). De druiven worden vroeg in de ochtend geoogst en dan gekoeld. Na een koude schilinweking wordt 85% vergist in roestvrijstalen tanks en 15% in vaten van Frans eikenhout. Rijping van de wijn op de lie duurt 4 maanden. Intens en floraal met aroma’s van oranjebloesem, acacia, citrus, toast en iets rokerigs. De smaak is fris en fruitig met een klein vetje en een lange afdronk.

Barón de Ley El Perdiguero Barrica (rood) € 65,67 per doos De El Perdiguero Barrica is afkomstig uit de wijnstreek Cigales, Spanje. 100% tempranillo met 6 maanden rijping op Europees eiken vaten. Deze wijn is rond van smaak, met uitbundig fruit en zachte tannines. Lange, plezierige finale. Deze wijn wordt gemaakt door het bekende Rioja-huis Barón de Ley.

Beaurempart Grande Reserve Cabernet-Merlot (rood) € 65,67 per doos Zwarte bessen, bramen, cederhout en vanille in deze volle, zachte rode wijn uit de Languedoc. Heerlijk bij hoofdgerechten met wild, rundvlees of stoofpotten. De wijnen zijn speciaal geselecteerd door vinoloog Martijn Fernhout van Barrel Wijnlokaal. Haddingestraat 27, Groningen

Klik hier om een doos wijn te bestellen